Το 7ο Εργαστηριακό Κέντρο (Ε.Κ.) ως εκπαιδευτική μονάδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, έχει αυτοτελή διοικητική δομή και εξυπηρετεί τα εργαστηριακά μαθήματα των:
Ο Ηλεκτρονικός Τομέας πρότεινε και υλοποίησε τη δημιουργία Εικονικών Επιχειρήσεων στα πλαίσια του προγράμματος Action Plan για την ΤΕΕ του Υπουργείου Παιδείας (ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ).
1. 2005-06 Β΄ ΦΑΣΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ
Εικονική επιχείρηση με τίτλο "Electron Technologies"
Σκοπός δημιουργίας της επιχείρησης ήταν η παραγωγή πρωτότυπων ηλεκτρονικών διατάξεων αναλαμβάνοντας να εκτελέσει όλα τα στάδια παραγωγής των, όπως:
1. Μελέτη με βάση τις προδιαγραφές λειτουργίας των πρωτοτύπων, σύνθεση ηλεκτρονικών κυκλωμάτων, προσαρμογή με άλλα κυκλώματα κ.ά.
2. Κατασκευή πρωτοτύπων με σχεδίαση πλακετών συναρμολόγηση και έλεγχό τους.
3. Προγραμματισμό της πλακέτας (συνήθως περιλαμβάνει microcontroller).
4. Προγραμματισμό Η/Υ (σε περιβάλλον Visual Basic) για έλεγχο της λειτουργίας της πλακέτας.
2. 2007-08 Δ΄ ΦΑΣΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ
Εικονική επιχείρηση με τίτλο "AUDIO AND VISION ENTERPRICES"
Η Εικονική Επιχείρηση είχε τις εξής δραστηριότητες:
1. Σχεδίαση και κατασκευή ηχητικών συσκευών όπως ενισχυτικών διατάξεων, συσκευών επεξεργασίας ήχου, ηχείων κ.ά., καθώς και επισκευές-συντηρήσεις.
2. Μελέτη, σύνθεση και συναρμολόγηση Υπολογιστικών Συστημάτων για ειδικές εφαρμογές ήχου και εικόνας όπως εγκαταστάσεις στούντιο, συναυλιών, παρουσιάσεων, επεξεργασίας ήχου-εικόνας κ.ά.
3. Πώληση, εγκατάσταση και εκμάθηση λογισμικού κατάλληλου για επεξεργασία ήχου και εικόνας.
4. Πώληση και ενοικίαση οπτικοακουστικών συστημάτων για οικιακή ή συναυλιακή χρήση και άλλες εγκαταστάσεις.
5. Ενοικίαση και πώληση ειδικών οπτικοακουστικών συσκευών για εγγραφή ήχου εικόνας.
6. Έρευνα για νέες ψηφιακές τεχνολογίες, κυρίως στο κομμάτι της αναπαραγωγής (ενισχυτές ισχύος και ηχεία)
ΦΑΣΕΙΣ
Α. Στα πλαίσια των προγραμμάτων έγιναν αρχικά οι μελέτες:
1. Εγκατάστασης της εταιρείας (παροχές, χώροι, τοποθεσία).
Δ. Δημιουργία γραφείου δημοσίων σχέσεων με παραγωγή διαφημιστικού υλικού και ιστοσελίδας.
Οι μαθητές:
1. Έλαβαν από ένα Διευθυντικό ρόλο (Διευθυντής παραγωγής, λογιστηρίου, δημοσίων σχέσεων κ.ά.) και δημιούργησαν το προσωπικό των Διευθύνσεών τους από την υπόλοιπη ομάδα των μαθητών με προσλήψεις σύμφωνα με το βιογραφικό και την προφορική συνέντευξη που έδωσαν.
2. Σε ομάδες προσπάθησαν να προδιαγράψουν τους Τομείς ευθύνης τους, να βρουν και να αγοράσουν εξοπλισμό και να καταρτίσουν προϋπολογισμούς (αγορών, εξοπλισμού, αναλωσίμων κ.ά.). Μετά να περιγράψουν την ημερήσια δραστηριότητα των τομέων τους και την παραγωγική δυναμικότητά τους.
Τέλος σημαντικό κομμάτι της δράσης αποτέλεσε το Ηλεκτρονικό Παιχνίδι προσομοίωσης λειτουργίας της επιχείρησης που σχεδιάστηκε από τους φορείς υλοποίησης του έργου. Στο παιχνίδι με οικονομικούς όρους γίνονται εικονικές αγορές πρώτων υλών, παραγωγή, πώληση με παραμετροποιημένες διαδικασίες, όπως και συναλλαγές με Τράπεζες (δανεισμός και διάθεση ρευστών).
4. Σιβιτανίδειο Δημόσια Σχολή Τεχνών και Επαγγελμάτων.
Συγχρηματοδοτείται από Εθνικούς πόρους και το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο.
Τα προσδοκώμενα από τη λειτουργία των εικονικών επιχειρήσεων στα σχολεία είναι οι μαθητές να αποκτήσουν μια αρχική επιχειρηματική νοοτροπία, να μάθουν να συνεργάζονται μεταξύ τους, να θέτουν και να επιτυγχάνουν στόχους υλοποιήσιμους και να γνωρίσουν τις διαδικασίες λειτουργίας μιας επιχείρησης.